Türkova 2319/5b, 149 00 Praha Chodov, Česká republika      

info@2be-group.cz  | 

© 2017 by 2be-group

OBCHODNÍK MĚSÍCE LEDNA

Jan Matějíček

Manažer Chytré adresy v Liberci

 

Lednové klání o nejproduktivnějšího obchodníka měsíce vyhrál manažer z historicky první Chytré adresy, Jan Matějíček.

 

Jeden z nejlepších obchodníků, analytik, pragmatik a tahoun společenských akcí se narodil v Jablonci před 28 lety. Značnou část svého dětství, do svých 6 let, strávil v Americe konkrétně v Syracuse, NY. Část jeho rodiny v Americe stále žije.

 

Honza má vystudovanou ekonomku v Jablonci. Už v té době převládal focus na praktičnost a i když by bakalářský titul znamenal pouze rekapitulaci předmětů ze střední školy, skočil rovnýma nohama do byznysu, kterého se lehce dotýkal již daleko dříve, když své mamce tipoval klienty na produkty stavební spořitelny.

 

Kariéru ve financích paradoxně zahájil u Věry Vlasákové, současné manažerky CHA z Turnova, absolvováním Assesment centra. V ČMSS pracoval 5 let a měl na starost, mimo obchod, jako lektor a kouč některé obchodní skupiny. Honzova úvaha, proč si vybral finance je pragmatická. “Kde si chceš vydělat více peněz, než v obchodě? A kde víc, než ve financích”. V kombinaci s tím, co studoval, byly finance jasnou volbou.

 

Po kariéře v ČMSS svůj stav nazval profesním vyhořením a cca na ¾ roku si naordinoval odpočinek a příležitostné manuální práce, při kterých si čistil hlavu. Po zmíněném roce ho manuální práce, při které však nezapojuje natolik hlavu, nenaplňovala a začal se opět rozhlížet.

 

Honza je analytický typ proto si důkladně zmapoval trh a v té době (pozn.MKRA neexistovaly Chytré adresy) pro něj Swiss Life znamenal nejlepší volbu. Zde setrval další 2 roky, než se nadchl a “zahořel” pro Chytrou adresu.

 

První seznámení s Chytrým Honzou proběhlo přes emailovou náborovou kampaň, která ho však nezaujala, ale někde hluboko v hlavě měl CHH uloženého. O několik měsíců později však už seděl v liberecké kanceláři a dostával hojné informace v podobě palby z kulometu Honzy Gregora a Renaty Maidlové.

 

“První dojem? Řekli mi “Nemáme rádi červený kravaťáky á já přišel přesně tak oblečen”

Ambice v projektu má Honza od začátku nastaveny. Vybudovat nejednu pobočku, specializovat se na investice a budovat síť tipařů.

 

Co jsi se na CHA naučil?

 

"První rok byl pro mě projekt extrémním startupovým prostředím. Za tu dobu jsem se, coby manažer, posunul hlavně v práci s lidmi". Dle svých slov Honza "zhrubl a vystřízlivěl". "Nechodím kolem nikoho po špičkách a rychle rozpoznám s kým má spolupráce smysl a s kým ne".

 

Jak bys vystihl sám sebe?

 

"Jsem workoholik a popravdě se nezabývám filosofií sebe samého. Snažím se být prostě sám se sebou spokojený. Uznávám Baťovské principy jako “Když chceš vybudovat velkou firmu, tak nejdřív vybuduj sám sebe”. Jsem v celku samotářský typ".
 

Jak relaxuješ?

 

"Hodím si nohy nahoru a prostě relaxuju. Občas kytara i když na ni nemám moc času, ticho a být sám se sebou".

 

Jaké máš koníčky?

 

"Kdysi jsem hrál na basu a také 4 roky v kapele. Mám rád hudbu. Od vážné po grind ( pozn.red.: jednoduchá forma vyřvávání do mikrofonu  :-) ). Jsem rád, když v létě objedu pár fesťáků".

 

Co stojí za tvou výhrou v soutěži?

 

"Možná tím, že jsem workoholik. Nastavil jsem si standard a ten se snažím dodržet. Také mám rád překonávání překážek a hlavně jsem hodně soutěživý".

 

Jaké zdroje klientů využíváš?

 

"Má produkce je rozdělená na třetiny. ⅓ klientů je z vlastní akvizice. ⅓ klientů je z Honzova klienta a ⅓ je od tipařů".

 

Co bys doporučil obchodníkům, aby byli úspěšní?

 

"Podle mě musí být člověk sám sebou a mít chuť vyhrávat. Doporučuju každému, aby se postavil před zrcadlo a zodpověděl si otázky Kdo jsi? Co chceš? Kam jdeš?"

 

Honza má zkušenost i s navoláváním studených kontaktů a doporučuje, aby si tím prošel každý. Když začínal tak ze 100 kontaktů domluvil 3 schůzky a z toho jeden člověk přišel.

 

Na jaký obchodní případ jsi hrdý?

 

"Když se mi podařilo zafinancovat extrémně složitou hypotéku, na které jsem pracoval 2,5 roku a také když jsem získal jako klienta obchodního ředitele koncernu Preciosa".

 

Honzo, znám tě jako člověka, který nikdy nechybí na žádné společenské akci. Jaký je tvůj nejoblíbenější drink?

 

"Střídám 3 drinky: Jack s colou, Jack bez coly a nepohrdnu dobrým karibským rumem".

(....po 3 dnech Honza požadoval korekci článku a to konkrétně. "K těm drinkům přidej ještě vodku" :-)  )

BODY